Post Top Ad

Iskolánkról

A múlt

Az iskolánk régi épületében római katolikus iskola működött az 1984-es államosításig. 
A II. világháború alatt súlyos károkat szenvedett az épület. Előbb a német katonák szállták meg, majd a bolgár csapatok foglalták el. A katonák elégették a berendezést, a falak károsodtak a légitámadásoktól illetve az aknatűztől. Az akkori tanító, hogy mentse az anyakönyveket és egyéb iratokat, elásta őket. Sajnos ezek a dokumentumok használhatatlanná váltak. Csak azok maradtak meg épségben, melyek másolata a plébánia hivatalba került.
A háború végeztével megkezdődött az újjáépítés, és az 1946/47-es tanévet rendes időben el tudták kezdeni. 
Az iskolát 1948-ban az állam elvette az egyháztól, tehát megtörtént az államosítás. Az új név: II. Állami Általános Iskola.
Az államosítást követően 1950-ben a tanácsi tanügyigazgatás körzeti anyaiskolának sorolta be Szenta fiók-és Csurgónagymarton népiskolával.
1953-ban az épület még viselte a háború nyomait, de egyre szebb külsőt kapott. Ebben az évben gazdagodott új fizikaszertári alapfelszereléssel, könyvtári könyvekkel, valamint sportfelszerelések vásárlására is lehetőség adódott. 
1955 júniusában vette fel iskolánk II. Rákóczi Ferenc nevét. Az első napközi otthonos csoport is 1955-ben létesült.
A tagiskolák felső tagozatainak körzetesítése 1959-ben kezdődött Csurgónagymarton és Somogycsicsó tanulóival, majd 1970-ben Szenta következett. A józsefmajori iskola 1951-ben szűnt meg. Hasonló sorsra jutott Csurgónagymarton 1972-ben (58 tanuló), Somogycsicsó 1977-ben (13 fő tanuló) és 1979-ben Szenta (9 fő tanuló).
Az új épületszárnyat 6 tanteremmel, szertárral, zsibongóval és tornateremmel 1977-ben adták át. Ekkor vezették be a központi fűtést is mindkét épületben.
1980-ban a napközi otthont (amely különálló épület, kissé távolabb az iskolától) új konyhával bővítették.
1985-től megszűnhetett a 2 műszakos tanítás, és ettől fogva az alsó és a felső tagozat is délelőtt járt iskolába.
1997-ben nagymértékű felújításra került sor, melynek keretében a régi épület tetőszerkezetét és vakolatát újították fel.
Művészeti oktatás indult a 2001/2002-es tanévtől. A képzés keretében: grafika, festészet, kerámia és kézműves tanszakon fejleszthették tanulóink esztétikai érzéküket.
Az iskola a 2003/2004-es tanévben alakult művészeti iskolává. Ismét új nevet kapott: II. Rákóczi Ferenc Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola.
A 2007/2008-as tanévtől került sor a két csurgói általános iskola összevonására Már nem önálló intézményként, hanem tagintézményként működött innentől az iskolánk. Ugyanebben a tanévben a komplex művészeti oktatás bevezetésére is sor került intézményünkben. Az intézmény elnevezése röviden Csurgói Városi Iskolák és Óvodákra változott. 
A 2008/2009-es tanévtől indult az 1. osztályban az iskolaotthonos (ma egész napos iskola) oktatási forma, amely megnyerte a szülők és tanulók tetszését egyaránt. Az 1. és 2. osztályosok tanterme mellett játszószoba is rendelkezésre állt a szabadidő kellemesebb eltöltésére.
A 2013/2014-es tanévtől fenntartó váltás következett, így ismét változott az iskola elnevezése: Csurgói Eötvös József Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája elnevezést kaptuk. A művészeti oktatás ettől a tanévtől az iskola keretein belül megszűnt.

A jelen

A mindennapi nevelő - oktató munka sokszínűsége mellett a tehetséggondozás is előtérbe kerül intézményünkben. Szakkörök működnek, a felkészítés megoldott a tanulmányi versenyekre, adottak a sportolási lehetőségek is.
Működik olvasókör: a könyvtár keretein belül a tehetséges, olvasni vágyó tanulók számára olvasókört hozunk létre. A tanulók a könyvtáros tanár ajánlása alapján maguk választják ki az elolvasandó könyveket (a szépirodalom mellett az életkornak megfelelő ismeretterjesztő műveket), a foglalkozásokon ezeket megbeszélik. Célja a tanulók olvasottságának növelése, az értő olvasási készség fejlesztése. Az országos méréseken való minél eredményesebb szereplés biztosítása.
Labdarúgó szakkör: hetente több alkalommal labdarúgó edzéseket tartunk több korosztály számára. Részt veszünk versenyeken, valamint a megyei szintű rendezvényeken.
Alsós játszóházak: dráma -, kézműves-, néptánc -, bábszakkör keretein belül fejlesztjük alsós tanulóinkat. Szeretnénk, ha felső tagozatos korukra kialakulna valamiféle orientáció, érdeklődési terület; mihamarabb felismerné minden kisgyermek erősségeit.
Énekkar által sajátíthatják el tanulóink a zene szeretetét.
Az Iskolai diáksport egyesületnek tagja az iskola minden tanulója. A tanórai testnevelési órákon túl lehetőséget biztosít a tanulók mindennapi testedzésére. A rászoruló tanulók részére biztosított a fejlesztés, az egyéni foglalkoztatás.
Segítségünkre van fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus, logopédus, gyógytestnevelő tanár.
szeptember 04, 2019 / by / 0 Comments

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése